Sådan gør du hvis du får en hardware fejl

 
18-11-2011
Hardware

Hvis du har købt noget nyt hardware, og det ikke virker som det skal, så er her nogle gode råd om hvad du skal gøre.

• Du har en reklamationsret på to år, hvis fejlen eller årsagen til fejlen har været til stede ved købstidspunktet. Reklamationsretten gælder dog ikke, hvis du selv er skyld i fejlen.

• Klag over fejlen til forhandleren. Det er en god ide at have en skriftlig dokumentation for din klage. Email er derfor en god måde at sende en klage. Så er det registreret hvad du har skrevet og hvornår.

• Hvis du aflevere den, så få en kvittering på at du har afleveret dit hardware.

• Forhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at reparere en fejl. Hvis der bliver ved med at opstå nye fejl ved produktet, så kan du få pengene tilbage.

• Forhandleren skal reparere fejlen på din vare inden for rimelig tid. Hvad der er rimelig er en anden sag som bla. afhænger af fejlens karakter.

• Du har følgende valgmuligheder, hvis reparationen trækker i langdrag: Du kan kræve en anden vare magen til, du kan kræve dine penge retur, eller du kan kræve et afslag i prisen.





 
 
Find information om: computer guide guiden pc
(Hovedkategori: Gode råd)